Competitie nieuws

Die Meede 2 wint ook tweede wedstrijd en blijft koploper

De eerste thuiswedstrijd van Die Meede 2 in de voorjaarscompetitie werd gespeeld tegen Wilvo Bergeijk 2. De bezoekers wilden geen enkel risico lopen en waren ruim op tijd van huis gereden. Ellen Ras, Mart van Son en Eric Biemans konden zelfs zo lang inspelen, dat het thuisvoordeel van Joost, Adri en Djonah bij aanvang van de wedstrijd als sneeuw voor de zon was verdwenen.

De goed aan de competitie begonnen Djonah speelde de openingswedstrijd tegen Mart en moest duidelijk nog op gang komen. Met 6-11 en 4-11 werden de eerste 2 games verloren en in de derde game stond Djonah met 7-2 en 9-6 achter. Maar toen kantelde de wedstrijd en kwamen er langere contra rally’s, die Djonah op een knappe manier steeds winnend af kon sluiten. Hij won de 3e game met 11-9 en de 4e game met 11-7, echter de 5e game ging weer gelijk op. Met 12-10 wist Djonah Die Meede 2 op een 1-0 voorsprong te zetten. Het was aan Adri om deze voorsprong uit te breiden tegen Ellen. Hij won de 1e game op wat fortuinlijke wijze, maar bleek daarna ruimschoots aan wedstrijdritme te kort te komen en verloor de partij met 3-1. Joost zette Die Meede 2 vervolgens weer op voorsprong door gedegen in 4 games te winnen van Eric. Maar Bergeijk trok de stand weer gelijk door het dubbelspel met 3-0 te winnen van Joost en Djonah, die voor de eerste keer samen dubbelden. Die Meede 2 kwam vervolgens zelfs voor het eerst op achterstand te staan, omdat Adri niet opgewassen was tegen Mart. Tussenstand 2-3 voor de bezoekers.

Gelukkig liet Djonah zien dat hij goed mee kan in de 1e klasse en hij won zijn tweede enkelpartij van de avond, dit keer van Eric. Daarna lieten Ellen en Joost mooie rally’s zien in een spannend gevecht, dat uiteindelijk in 5 games winnend werd afgesloten door Joost. Die Meede 2 stond weer op voorsprong en Adri en Eric mochten in onderling treffen gaan uitmaken wie er deze avond geheel met lege handen zou blijven staan. Dit bleek uiteindelijk Eric te zijn, omdat Adri een zwaarbevochten overwinning boekte in 5 games en daarmee de stand op 5-3 voor Die Meede 2 zette.

Joost mocht tegen Mart gaan proberen zijn ongeslagen status te verlengen en hij deed dat met glans. In zijn beste wedstrijd van de avond won hij met 3-1. En in het slotakkoord mocht Djonah gaan proberen om de avond ook ongeslagen af te sluiten, echter Ellen wilde hier niet aan meewerken. Djonah had teveel problemen met de lastige opslag van Ellen en moest haar helaas feliciteren met een 3-1 overwinning, maar hij mocht voor de tweede week op rij terugkijken op een mooi optreden met 2 overwinningen. Joost won 3 partijen en Adri won er 1. De 6-4 overwinning was voor Die Meede 2 voldoende om de koppositie te behouden in de 1e klasse C.

Er werd nog uitgebreid nageborreld met de sportieve en gezellige tegenstanders. Volgende week speelt Die Meede 2 een wedstrijd vooruit tegen titelkandidaat Red Star ’58 in Goirle.