Die Meede aanwezig bij Maasland Toernooi

Die Meede was zondag 19 maart aanwezig bij het Maasland toernooi in Oss. Vanuit Die Meede deden de volgende deelnemers mee: Wim, Peter, Jack en Ramiro.
Het Maasland toernooi is een toernooi dat gespeeld wordt in teams van 2 spelers. Welke het in de eerste ronde opnemen tegen 2, 3 of 4 tegenstanders (afhankelijk van het aantal tegenstanders in de poule). Alle wedstrijden worden in de eerste ronde uitgespeeld. Per tegenstander in de eerste ronde zijn er 5 punten te behalen, 4x enkel wedstrijden (elke speler neemt het tegen elkaar op) en 1x een dubbel.
De spelers van Die Meede waren opgedeeld in 3 teams: Wim en Peiro (clubloos), Jack en Ramiro en Peter en Quinten van Taverbo.

Wim en Peiro en Ramiro en Jack waren ingedeeld in dezelfde klasse en konden in de vervolg ronde(s) tegen elkaar uitkomen.
De eerste ronde was voor Wim en Peiro en Jack en Ramiro heel spannend, daar de resultaten heel dicht bij elkaar lagen. Wim en Peiro gingen na het tellen van games en punten door naar de kwartfinale. Jack en Ramiro hadden de doorgang naar de kwartfinale meer in eigen hand, maar dan moest de laatste tegenstander, welke gelijk stonden qua resultaat, verslagen worden. Gelukkig voor Jack en Ramiro, waren de heren nog scherp in deze laatste wedstrijd. Waardoor ook hun in de kwartfinale stonden.
Helaas voor Die Meede, was er na de kwartfinale geen vervolg meer, beide teams werden uitgeschakeld.

In de 5de klasse waren het Peter en Quinten die voor het Die Meede succes aan het strijden waren.
de eerste wedstrijd werd gespeeld tegen het team van Armada uit Horst. Quinten speelde de 1e enkel wedstrijd en helaas moest hij in de 4de game zijn meerdere erkennen in de tegenstander Rik. Daarna was Peter aan de beurt en na een spannende wedstrijd won Peter de wedstrijd in de 5de game. Daarna kwam de dubbel, uiteindelijk won Armada de dubbel in de 5de game. Daarna moest helaas ook Peter in zijn 2de enkel de wedstrijd laten aan Rik. De laatste wedstrijd won Quinten in 3 games van de andere tegenstander van Armada. Hierdoor won Armada deze wedstrijd in de poule. Daarna gingen ze met de volgende wedstrijd verder tegen Stiphout uit Helmond. Stiphout speelde met de jonge spelers Ivo en Daan en deze spelers wonnen allebei de zenuwslopende enkels en dubbel en daarmee ook de Wedstrijd. Uiteindelijk kwam Never Despair uit ‘S-Hertogenbosch als laatste wedstrijd waarbij Peter 1 enkel won en Quinten 2 enkels won. Ook de dubbel wonnen Peter en Quinten. Helaas was deze overwinning niet genoeg om door te gaan naar de kwartfinale was het toch een mooi toernooi voor beide heren.

Nadat alle leden van Die Meede klaar waren bij het toernooi werd er besloten het toernooi lekker af te sluiten door uit eten te gaan bij een plaatselijk chinees restaurant. Waarna uiteindelijk met een goed gevulde maag huiswaarts werd gegaan.