Promotie/Degradatie wedstrijd Die Meede 3

Op vrijdag 12-5-2023 speelde Die Meede 3 een promotie/degradatie wedstrijd op de locatie van Vice Versa’51 in Oudenbosch. Ze nemen het in een wedstrijd, om degradatie te voorkomen, op tegen Hotak’68 4.
De opstellingen zijn als volgt:
Die Meede 3 speelt met: Gerard, Fred en Joey.
Hotak’68 4 speelt met: Kees, Jacqueline en Linley.

De eerste wedstrijd is Gerard tegen Kees. De eerste game was Gerard nog niet gewend aan de zaal en deze werd door Kees met 5-11 gewonnen. De tweede game ging het al beter, maar helaas werd deze wederom door Kees gewonnen met 7-11. Daarna was het Gerard die het spel overnam en de derde game won met 11-9. De vierde game was ook een prooi voor Gerard al koste deze wel veel moeite, 13-11 was de uitslag van deze game. Met nog 1 game te gaan kon Gerard toch zijn naam weer proberen waar te maken als de 5 gamer expert. Maar helaas voor Die Meede verloor Gerard deze met 6-11 waardoor Kees het eerste punt bij mocht schrijven.

Daarna was het Fred tegen Jacqueline. In een spannende eerste game was het Fred die aan het langste eind trok en de game met 12-10 mocht bijschrijven. Daarna in de tweede game, wederom met volop spanning, werd het 11-7 voor Fred. Kon Fred het nu ook afmaken en voor Die Meede ook het eerste punt bijschrijven?
Dat lukte, want de laatste game werd met 11-4 gewonnen.
De stand is nu weer gelijk en met 1-1 kon dit toch nog wel eens een spannende avond gaan worden.

Daarna mocht Joey tegen Linley proberen het 2de punt voor Die Meede te maken.
In de eerste game ging het gelijk op, maar daarna was het toch Linley die wegliep en met 6-11 de game wist te winnen. Gebrand op revanche lukte het Joey om de 2de game te winnen met 11-8. Nu de stand in de set weer gelijk was, werd de spanning nog verder opgevoerd. Wie kan er het beste met deze druk omgaan. De derde game was wederom een spannende game, helaas moest Joey toch toezien dat Linley de betere was en de game werd met 7-11 verloren.
Kon Joey wederom de set stand gelijk trekken?
Ondanks alle inspanning van Joey om het te herstellen, lukte het helaas niet en werd de vierde game met 7-11 gewonnen door Linley.
De stand was nu 1-2 in het voordeel van Hotak.

Daarna was het tijd voor de dubbel. Gerard en Joey tegen Kees en Linley.
De eerste game was weer een waar spektakel met een spannende ontknoping. Helaas voor Die Meede ging deze game naar Hotak met 9-11.
De tweede game ging wat sneller dan verwacht, Die Meede verloor deze game met 2-11.
Daarna was de spanning weer wel terug in de wedstrijd maar helaas voor Die Meede was het niet voldoende. Met 9-11 ging de 3de game verloren.
Hierdoor werd de stand 1-3.

Daarna was het Fred tegen Kees.
Fred begon matig aan de wedstrijd en dat resulteerde in het verlies van de eerste game 4-11. In de tweede game zag je dat Fred met meer vertrouwen ging spelen en was hij dichtbij de gelijkmaker, maar helaas werd de tweede game verloren met 8-11. Nu Fred weer in het ritme was gekomen van de wedstrijd, kon hij de derde game wel naar zich toetrekken en deze won hij met 11-6. Daarna werd het spannend want Kees wilde de wedstrijd niet uit handen geven. Maar Fred wist de gelijkmaker te maken, want met 12-10 werd de vierde game gewonnen. Kon Fred ook de beslissende game pakken?
In de vijfde en alles beslissende game was het spannend tot op het eind, maar helaas werd er door Fred met 8-11 verloren. Hierdoor kwam de stand op 1-4.

Gerard tegen Linley was de volgende wedstrijd op het programma.
Gerard die het lastig had met het spel van Linley moest toezien hoe de eerste game door hem werd gewonnen, met 4-11.
Gerard kon daarna niet genoeg overtuigen om de tweede game te winnen. Deze werd helaas ook verloren met 6-11.
Gerard bleef echter het proberen want verliezen, dat wilde hij niet. Maar in de derde game was het helaas ook net niet genoeg. Deze werd verloren met 6-11. De stand was hierdoor 1-5 waardoor Hotak nu op matchpoint is gekomen.

Daarna mocht Joey het opnemen tegen Jacqueline.
Joey wilde de wedstrijd nog niet opgeven en begon sterk aan zijn tweede wedstrijd. De eerste game werd met 11-3 gewonnen.
In de tweede game kwam Jacqueline al dichterbij, maar Joey bleef gefocust en won ook de tweede game met 11-6. De derde game werd nog spannender, maar Joey kon de druk aan en won deze game met 11-8.
Die Meede komt op 2-5, lukt het ze nog om de stand gelijk te trekken?

Fred tegen Linley stond daarna op het programma.
In de eerste game was het gelijk spannend en was de uitslag ook heel close. Met 7-11 ging de eerste game wel verloren. In de tweede game was Linley net wat sterker en dat koste Fred veel moeite. Helaas werd deze ook met 4-11 verloren. Daarna wist Fred zich te herpakken en won hij de derde game met 11-5. Kon hij dan ook nog gelijk maken?
Helaas lukte Fred dit niet, want de vierde game werd verloren met 6-11.

Hierdoor werd de stand 2-6 en was de degradatie voor Die Meede 3 een feit.

Er werd nog 1 wedstrijd gespeeld na de beslissing, dat was de wedstrijd tussen  Joey en Kees.
Joey begon deze wedstrijd uitstekend en won de eerste game met 11-4. De tweede game werd het al spannender, maar Joey wist ook deze nog te winnen met 11-8. De derde game was Kees de betere, maar het bleef wel spannend tot het eind. Deze game werd met 9-11 verloren. De vierde game was weer voor Joey die met 11-6 de game wist te winnen. De stand werd hierdoor nog 3-6.

Door de degradatie speelt het team volgend jaar 5de klasse, maar de doelstelling voor komend seizoen ligt al vast: promoveren naar de 4de klasse.