Competitie nieuws

Verdienstelijk gelijkspel Die Meede 1

Voor de laatste wedstrijd van de eerste helft van de najaarscompetitie, moest Die Meede 1 afreizen naar Sint Annaland, alwaar koploper Smash ’76 haar thuisbasis heeft. Djonah Ammersdorffer, Peter van der Linden en Adri Verhoeve lieten Joost Bakx thuis achter en gingen het opnemen tegen Christian van ’t Hof, Remco Vroegop en Johan Snoep. De sterkteverschillen tussen de spelers zijn betrekkelijk klein, dus de einduitslag was lastig te voorspellen. En met de wetenschap dat zaterdag niet de favoriete speeldag is voor Die Meede 1 , kon het wel eens een lastige middag gaan worden.

De openingswedstrijd ging tussen Peter en Christian. De eerste 3 games gingen vrij gelijk op en leverde een 2-1 achterstand op voor Peter, maar Peter zette een tandje bij en boekte met sterk spel een mooie overwinning op de Zeeuwse kopman. Vervolgens mocht Adri het opnemen tegen Remco, waarvan hij in de twee eerdere ontmoetingen had verloren. Adri liet zich echter niet kennen en won gedegen met 3-1, waarmee Die Meede op een mooie 2-0 voorsprong kwam. Aan Djonah de taak om die voorsprong uit te breiden, echter het orthodoxe spel van zijn tegenstander Johan liet dat helaas niet toe; Djonah was met 3-0 kansloos. In het dubbelspel tussen Peter/Adri en Christian/Remco gingen de games tot 7 steeds gelijk op, echter daarna stokte er steeds iets bij het Die Meede koppel, waardoor Smash met 3-0 wist te winnen. Peter trad vervolgens met goede moed aan tegen Remco, echter bij beide spelers was niets te herkennen van hun prestatie in hun eerste wedstrijd. Remco speelde ijzersterk en voor Peter was er geen doorkomen aan (3-0 voor Remco). Kon Djonah dan misschien iets forceren tegen Christian? Helaas niet, Christian hield Djonah uit de buurt van zijn favoriete spelletje en won met 3-1. Zo was een 2-0 voorsprong plotseling omgebogen in een 4-2 achterstand.

Gelukkig had Adri weinig moeite met het orthodoxe spelletje van Johan en won redelijk eenvoudig met 3-0. Djonah volgde tegen Remco de instructies van de kant goed op en wist op knappe wijze met 3-1 te winnen. Voor Peter duurde de speelmiddag net iets te lang en hij moest Johan feliciteren met een 3-1 overwinning. Het slotakkoord ging tussen Adri en Christian. Adri had in de eerste game veel moeite met de bolle spinballetjes van Christian en verloor deze game met 11-7. Hij ging daarna iets beheerster spelen,  wachtte zijn kansen beter af en won toch wel verrassend met 3-1. Hiermee kwam er toch nog een verdienstelijke 5-5 eindstand uit de bus. Met 3 winstpartijen mocht Adri zich een keer “man of the match” noemen, Peter en Djonah deden beiden een duit in het zakje met 1 overwinning. Smash blijft door dit resultaat koploper in de 1e klasse A, terwijl Die Meede nu een gedeelde 2e plaats bezet. De verschillen zijn echter klein, want de nummer 5 (Vice Versa) heeft slechts 4 punten minder dan Die Meede. Er is dus voor Die Meede 1 nog genoeg werk aan de winkel in de tweede helft van de competitie.

Alvorens er werd afgereisd naar het Brabantse land, werd er eerst nog gezellig nageborreld en gegeten met de sportieve tegenstanders.